همکاری با کارآفرینان برتر در استارتاپ اسلامی نمایشگاه قرآن

مدیر بخش فضای سایبری و فرهنگ دانش‌بنیان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برپایی استارت‌آپ اسلامی قرآنی خبر داد که طی آن امکان همکاری با کارآفرینان برتر کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدیاسر ساجدی گفت: رویداد استارت‏‌آپی اسلامی ـ قرآنی، از مجموعه فعالیت‌‏های بخش فضای سایبری و فرهنگ دانش‌بنیان بیست‌ و نهمین نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن کریم محسوب می‏‌شود که طبق برنامه‌‏ریزی انجام شده از پنجم تا هفتم اردیبهشت‏، در یکی از سالن‏‌های نشست‏‌های نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به برگزاری یک رویداد آموزشی ـ تجربی سه روزه، آموزش تجربه‏‌محور کارآفرینی اسلامی ـ قرآنی، امکان همکاری با کارآفرینان برتر کشور، برگزاری کارگاه‌های جنبی تخصصی با بهره‌گیری از اساتید مجرب، اهدای جایزه به سه تیم برتر و امکان حمایت از ایده‌‏های برتر اشاره کرد.

ساجدی ادامه داد: این رویداد در محورهای آموزش قرآن، تبلیغ و ترویج قرآن، گردشگری، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب‌‏بازی و بازی‌های رایانه‌ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، وب و نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) و تولید محتوای چندرسانه‌ای و برگزاری رویدادهای اسلامی ـ قرآنی باتوجه ویژه به نمایشگاه بین‌‏المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر بخش فضای سایبری و فرهنگ دانش‌بنیان تأکید کرد: برگزاری این رویداد در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، از جمله نوآوری‏‌های این دوره از نمایشگاه بین‌‏المللی قرآن کریم به شمار می‏‌آید.

ساجدی با اشاره به هدف برگزاری این رویداد استارت‏‌آپی گفت: تقویت و گسترش اکوسیستم استارت‏‌آپی با رویکرد اسلامی ـ قرآنی در کشور از سوی مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی اظهار کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای گروه‌‏های برتر در این رویداد استارت‏‌آپی اسلامی ـ قرآنی برای رتبه های اول تا سوم به ترتیب شامل شش تا چهار میلیون تومان است‌.

ساجدی از علاقه‌مندان خواست تا برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌‏رسانی رویداد استارت آپی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به آدرس https://evand.com/events/114startups مراجعه کنند.

پس از ۲ سال که نمایشگاه قرآن به صورت حضوری برگزار نشد، با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا بیست و هفتم ماه رمضان (۲۸ فروردین تا نهم اردیبهشت) در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =