برگزاری اولین دورهمی موسسات فعال در فضای مجازی در موسسه راسخون

پرتال فرهنگی راسخون پنجشنبه 23 دی ماه میزبان جلسه دورهمی موسسات فعال در فضای مجازی قم که با حضور مدیران و نمایندگان 14 موسسه از اعضا مجمع ناشران دیجیتال اسلامی بود.

به گزارش روابط عمومی راسخون همفکری، تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجارب برای رونق تولید محتوای دیجیتال از اهداف دورهمی های موسسات فعال در فضاتی مجازی قم عنوان شده که با حمایت معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در قم دنبال خواهد شد.

ایده بکارگیری فناوری اطلاعات در ارائه محتوای فرهنگی و تولید نرم افزارهای دینی و فرهنگی از سال 1368 با تاسیس مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور با دستور و حمایت مقام معظم رهبری دام ظله العالی شروع شد که برکات تاسیس موسسات نرم افزاری زیادی در قم شد. بگونه ای که در حال حاضر می توان گفت 80 درصد محتوای دینی فضای مجازی در قم تولید می شود.

 تولید کنندگان نرم افزار در این سال ها محتوای خود را در قالب سی دی و دی وی دی عرضه می کردند. اما تغییر تکنولوژی و استفاده کاربران از تلفن های همراه هوشمند و تبلت و همزمانی آن با گسترش ضریب نفوذ اینترنت سبب شد کاربران کامپیوتر کم شده و به تبع آن نرم افزارهای کامپیوتری مورد استفاده کمتری قرار گیرند.

معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با تعیین نماینده در قم همت خود را در جهت شبکه سازی و هم افزایی موسسات در جهت تولید محتوا سالم در فضای مجازی معطوف نموده است.

در دورهمی های نان و پنیری هر دو هفته یک بار قرار است با حضور موسسات قم برگزار گردد و از طریق آن موسسات بتوانند داشته های خود را با موسسات دیگر به اشتراک گذاشته و به تولید محتوا با در نظر گرفتن پیوست اقتصادی رونق تولید و چرخه تولید محتوا فضای مجازی دنبال شود. همچنین موسسات بتوانند مشکلات خود را با هم اندیشی و انتقال به مرکز ملی فضای مجازی حل نمایند.

جلسه موسسات فعال در فضاتی مجازی قم با حضور دکتر خداوردی لو مدیرکل تشکل ها و ارتباطات مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

از اعضای مجمع ناشران دیجیتال اسلامی؛ حجت الاسلام محمد باقر خوانسازی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، حجت الاسلام علیرضا تقیان مدیر موسسه فرهنگی هنری یاسین امین، حجت الاسلام مقداد افروغ سردبیر پرتال فرهنگی راسخون، مجتبی مطهری مدیر موسسه فرهنگی اندیشه مبنا قم، سعید مشهدی مدیر فرهنگ پرداز تسنیم، عباس مصطفوی موسسه عروج اندیشه ماندگار، حجت الاسلام حسین زاده مدیر نرم افزاری کوثر، حجت الاسلام دکتر وحید شاه آبادی مدیر دانش بانک، احسان توکلی مدیر همراه فدک، حجت الاسلام دهقان مدیر دین در فضای مجازی، آقای معماریان مدیر موسسه منهاج در این دورهمی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =